dijous, 23 de maig del 2013

Crisi matrimonial en dos actes


(I)

La meua dona i jo no passem per un bon moment i vull separar-me.

Així comencen la majoria de les converses que mantinc cada dia.

Molt bé. Primera pregunta: teniu fills?

I amb quatre o cinc preguntes més em faig una idea de la situació general. Este cas en concret és prototípic del temps que ens ha tocat patir: matrimoni de menys de cinc anys, una criatura, una hipoteca, un préstec personal, el cotxe per pagar i deutes amb Hisenda i la Seguretat Social com a conseqüència d'un negoci fracassat.

I ara treballes?
Bé, faig alguna cosa en negre...
Què fas?
Faig ungles de porcellana (!), faig monyos de fallera (!!) i sóc brodador de la confraria de la mare de déu dels desemparats (!!!).

De vegades no puc evitar-ho i acabe preguntant quin és el motiu de la crisi matrimonial, però en el cas que ens ocupa resultava massa evident.

(II)

T'he portat una llista de les coses que m'agradaria emportar-me de casa.
A vore...

Comence a llegir i no puc evitar que se'm note l'horror a la cara.

Entens bé la lletra?
Sí, eixe no és el problema, però anem a repassar la llista per a assegurar-nos que està tot correcte. Ací diu “5 botellas de aceite”?
Sí.

Guarde un segon de silenci.

Molt bé. I què és açò de “Basos Disney”?
Un conjunt de gots que li vaig regalar al meu fill de “Las princesas Disney” i m'agradaria recuperar.

És curiós que una persona que sap escriure “Christian” (i li posa eixe nom al fill) no sàpiga escriure “vasos”.

Molt bé. I què és un “Patatero cocina”?
Un moblet amb rodes i calaixos que tenim a la cuina.
On guardeu les creïlles?
Sí. I també les cebes.



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails