dilluns, 23 d’abril del 2012

Impurs



Has vist alguna vegada un xino passejant un gos?
Silenci.
Mai ho havia pensat, però ara que ho dius la veritat és que no.
Jo sí!

* * *

Una de les coses que més em va sorprendre de les paraules de l'imam-bisbe de Terrassa que han motivat la querella de la Fiscalia per incitar a la violència contra la dona foren les que dedicà a les joves adolescents: “La xica té llibertat, va on li dóna la gana, torna quan li dóna la gana, beu alcohol i no passa res, pren drogues i no passa res, té un amic i el porta a casa i no passa res”, però sobretot: “té un gos com a mascota i no passa res”.

En aquell moment vaig recordar que en la cultura musulmana el menyspreu més greu que es pot fer a algú, a banda de tirar-li les sabates al cap, és dir-li 'gos' però continuava sense entendre què tenia a vore amb el fet que una xica musulmana tinguera un gos de mascota.

Vaig investigar una miqueta i vaig descobrir (sorpresa!) que per a l'Islam el gos és un animal impur, tot just al contrari que el gat, i que alguns passatges de l'Alcorà diuen coses tan gracioses com ara que si un gos llepa un tifell que haja de gastar un humà s'ha de rentar amb aigua fins a set voltes i que està prohibit recolzar els avantbraços al terra, tal com fan els gossos.

Per això, perquè el gos és un animal impur, està prohibit comprar-ne o vendre'n i els musulmans només poden tindre'n per a fer feines de guarda o de pastor però mai (mai!) el poden tindre dins de casa com a mascota i la raó, segon les escriptures islàmiques, està més que justificada: “Els àngels no entren a una casa en la qual hi ha un gos”.

* * *

I jo que em pensava que ja ho havia vist tot el dia que em vaig creuar amb un xinet passejant un dàlmata.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Vaja, pel títol semblava més aviat una crònica dels pensaments "impurs" que us passaren ahir de vesprada als tres mosqueters de twitter. N'esperarem una també. És clar.

Anònim ha dit...

Llavors el mite de que els xinos es mengen els gossos es cert o no? el que vas veure era l'excepció que confirma la norma?

Busca qui t'ha pegat ha dit...

Ai, anònim... si és que som un descarats! XD

Senyor Pons: només alguns xinos mengen alguns tipus de gos.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails